Helse

Bevisstgjøring

 

Ca 90 % av bekymringene dine får du ikke gjort noe med, allikevel bruker du store deler av livet ditt med å bekymre deg.

 

Du bekymrer deg om fortid og framtid og det er de andres fordømmelse du er mest redd for.

 

Gjør vi noe som er «feil» kan vi være vår egen verste dommer.  Vi dømmer oss hardt og er det ikke vår egen skyld så er det i alle fall noen andres skyld.

 

Vi kan ha frykt for så mangt og noen gang kan det være overbevisninger om at noe er farlig. Da kan det være så enkelt som å gjøre det du er redd for. Du gjør det og erfarer at det ikke var så farlig allikevel. Andre gang kan det være du trenger hjelp for å møte det du frykter mest.

 

Noe frykt skal vi ha men ofte er den overdrevet. Når du blir bevisst den overdrevne frykten kan du også gjøre noe med den. 

 

3 steg

 

Steg nr 1 : er å akseptere at du har frykt samt kartlegge hvilken frykt du ønsker å gjøre noe med. Du har bestemt deg for å ta tak i det som hindrer livet ditt fra å ha det bra.

 

Steg nr 2 : Å kjenne på frykten, tåle å være i den uten å finne fluktmønstre.

 

Steg 3 :  Å gjøre nye ting du frykter er en fin begynnelse. Det du ikke dør av blir du bare sterkere av. 

 

Å akseptere deg selv når du har gjort noe du ikke er helt fornøyd («feil» ) med, gjør at du kan senke behovet for å dømme andre også.

Lykke til !

Telefon 93695260

Leave a Reply

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.